Friday 25 April 2014

RINGKASAN MANFAAT QASEH GOLD




✔️Tubuh kita asalnya bersih dan sihat namun hari demi hari kita terdedah kepada persekitaran dan budaya pemakanan yang memudaratkan dalam keadaan kita leka dan lalai.

✔️Hasilnya, hari ini penyakit-penyakit kini mudah menjangkiti anak-anak muda akibat situasi tersebut. Rasulullah s.a.w juga bersabda, yang bermaksud : “wahai orang beriman, makanlah makanan yang bersih daripada papa yang dikurniakan kepada kamu” (Hadis Riwayat Muslim).

✔️Gabungan intipati Qaseh merupakan gabungan makanan sunnah dan herba tempatan yang melengkapi kepeluan tubuh dari hujung rambut hingga ke hujung kaki. Ia meliputi keperluan kepda sistem dan fungsi tubuh itu sendiri dari Darah, Saraf, Otak, Jantung dan paru-paru, Usus, Buah Pinggang, Kulit, Ramnut, Mata, Telinga, Hidung dan Rongga Pernafasan, Rahim, Tulang & Sendi, Ibu Hamil, Organ Dalaman Lelaki dan Wanita.

1⃣ RAMBUT
Lebih kuat dan tidak mudah gugur kerana kulit kepala yang sihat.

2⃣ OTAK
Otak lebih cerdas dan daya ingatan lebih mantap kerana darah membekalkan oksigen yang lebih banyak. Lebih-lebih lagi bagi anda yang banyak menggunakan tenaga otak.

3⃣ MATA, TELINGA, HIDUNG DAN RONGGA PERNAFASAN
Penglihatan dan pendengaran lebih tajam dan deria bau lebih peka. Hidung juga sukar dijangkiti penyakit kesan pendedahan kepada pencemaran habuk, debu dan kotoran lain. Bakteria sukar menjangkiti saluran nafas dari kerongkong hingga ke paru-paru.

4⃣ SARAF
Apabila darah mudah dihantar ke seluruh anggota maka saluran saraf juga akan berkembang dengan baik , tidak lagi sempit kerana darah juga membekalkan oksigen.

5⃣ TULANG & SENDI
Tulang lebih teguh dan kukuh. Tidak mudah rapuh. Bekalan kalsium yang diperolehi, semasa ke semasa dari pemakanan ini. Sendi lebih kuat dan sihat.

6⃣ JANTUNG & PARU-PARU
Jantung lebih sihat kerana tidak dibebani dengan darah yang terlalu pekat. Paru-paru lebih rehat.

7⃣ KULIT
Kulit lebih segar dan sihat apabila mikro-saraf menerima darah dan oksigen dengan banyak. Luka mudah pulih dan parut menjadi minima.

8⃣ DARAH
Mengimbangi kepekatan darah dalam tubuh agar tidak terlalu pekat serta mudah dihantar ke seluruh anggota tubuh.

9⃣ BUAH PINGGANG
Menapis dengan lebih efektif kerana bekalan darah dan oksigen yang lancar. Menyalurkan toksin dan sisa ke bahagian pencernaan dengan lancar.

🔟 RAHIM
Lebih selesa mengikut situasi semasa. Kitaran haid lebih teratur. Menjauhi keputihan kerana fungus dan bakteria sukar menjangkiti. Jika hamil, Rahim akan lebih rileks dan fleksibel bergantung kepada pembesaran kandungan.

1⃣1⃣ USUS
Bekerja dengan lebih baik apabila makanan lebih mudah dicernakan dan lebih rehat. Masalah buasir dapat dijauhi.

1⃣2⃣ IBU HAMIL
Lebih bertenaga untuk kekuatan ibu seharian dan pada waktu melahirkan anak menggantikan darah serta tenaga yang hilang. Anak dalam kandungan lebih tenaga kerana zat yang cukup.

1⃣3⃣ORGAN DALAMAN LELAKI & WANITA
Lebih bertenaga, bersih dan sihat. Peluang hamil lebih tinggi untuk wanita yang sukar hamil, InsyaAllah, memekat, menyihat serta menyuburkan

Qash Gold sememangnya terbaik

==> PM/whatapp kami untuk maklumat lanjut atau boleh terus hubungi kami di 016-7133506
https://www.facebook.com/messages/QasehGoldJohor
https://www.facebook.com/QasehGoldJohor

No comments:

Post a Comment